http://instagram.com/14_puji YouTube

12 de maig del 2011

La ignorància està a l'ADN?

A Llorca hi ha hagut un terratrèmol. Hi ha hagut morts, ferits i damnificats per donar i vendre. Moltes abraçades i tot el recolzament cap allà.

Però avui el post no va d'això. Va de la ignorància. La ignorància que creix i es multiplica, i es magnifica en els mitjans de comunicació.

Aquest matí, al metro, una noia molt amable m'ha lliurat el diari ADN (candidat a desbancar el 20minutos com a millor diari del món). A les pàgines 2 i 3 es relata la destrucció causada pel terratrèmol. I com sempre fa l'ADN amb la notícia més destacada, afegeix uns quants tweets que s'han vist a la xarxa.

N'hi ha sis. D'aquests sis, dos, el 33%, relacionen el terratrèmol amb el canvi climàtic i amb com estem maltractant la natura. El twitter, com internet, i com el món, està ple d'ignorants. Però que un periodista, que se suposa que té uns estudis i una base cultural, dels milers de tweets que es van fer ahir sobre la tragèdia, en triï sis, i dos tinguin aquesta malinterpretació dels moviments sísmics em sembla aterrador.

Potser sóc raro, però a mi, m'ha sacsejat més aquesta pública mostra de fracàs escolar col·lectiu que no pas el terratrèmol en sí.

5 comentaris:

El porquet ha dit...

És el periodisme de successos, de tragèdies i d'esdeveniments apocalíptics que tan bona escola ha creat el senyor Pedro Piqueras.

A la gent li encanta veure finals del món propers i lliçons sobrenaturals.

Patètic.

Josep ha dit...

I què et fa pensar que un periodista ha de tindre una base cultural?

menxu ha dit...

El diari ADN és gratuït, oi?

"Cuidar mejor el mundo?". Un segon que vaig a fer-li caranyonyes...

Ferran Porta ha dit...

Collons, no m'estranya el "terratrèmol" que t'ha produït la visió d'aquests dos tweets. Estem envoltats d'això? Glups.

nnus ha dit...

Vaja, jo també el vaig tindre a les mans. I l'article em va colpejar tant o més que a tu. No només n'estem rodejats. A més ens permetem el luxe d'airejar certes vergonyes.