http://instagram.com/14_puji YouTube

23 de maig del 2007

El bressol de la civilització


L'arca de l'aliança, el Sant Greal, el tresor dels Templers, la tomba de Crist, les restes d'una nau espaial, l'elixir de la vida eterna, la fórmula per dominar el món, etcètera, etcètera, etcètera.


Les novel·les, les pel·lícules i fins i tot la història, parlen de tots aquests elements fantàstics i de guerres, aventures i traïcions per aconseguir-los. La majoria d'aquestes històries tenen un element comú. Passen en la franja que va des de l'antiga Messopotàmia, avui Iran i Iraq, fins Egipte, passant per Jordània, el Líban i Palestina. Curiosament, aquesta regió segueix sent la més convulsa del món.


Quan veig imatges com les d'aquests dies al Líban, on uns pobres desgraciats d'una banda i d'una altra es mouen com titelles, matant els seus veïns per un tros de terra que no val una puta merda, no se m'acut més explicació que la recerca d'algun d'aquests objectes mitològics amb poders sobrenaturals que donarà el món en safata a qui el posseeixi. Podeu dir que se me'n va l'olla, però la meva ment ha de buscar explicacions a tanta barbàrie sense sentit.


I tant escabellat no és, oi?

14 comentaris:

Dani R. ha dit...

Joder, primer he pensat que era una teoria simpàtica però boja... però després he pensat que enverinar a algú amb poloni 210 també em sembla una cosa increible i és ben real. Així que Puji, estariemm en la fase "jo ja m'ho crec tot".

Anònim ha dit...

A vegades crec que tindria que arribar l'apocalipsi...

Gerard Agudo ha dit...

Home si tenim present que Hitler va enviar als alemanys en busca del Sant Grial a Montserrat... la veritat com diu en Dani: "Jo ja m'ho crec tot"

Otger Cataló ha dit...

jajjaajaja ... això de les teories conspiratives estan molt bé ... en conec uns que tenen com a mascota una gavina que també els hi agraden les teories conspiratives ...

Oriol ha dit...

jo ja m'ho crec tot!!.

Oriol ha dit...

em crec que fins hi tot els Tigres guanyin els Rangers a domicili per 2 a 8. Toma, toma, toma!!!

Puji ha dit...

Dani, ja no podem descartar res.

Cony Doom, tampoc et passis!

Gerard, aquest episodi és d'allò més divertit! Però real, així que, teoria confirmada.

Edu, les meves tenen moooooolt més fonament que les del PP.

Oriol, a la Superlliga hi ha qui té algun interès ocult a Palamós, perquè sinó no s'entén que un principiant faci vuit gols en un partit. Cabrón!

Rituslee ha dit...

diguem que és poc pentinat, però un bon subterfugi poètic davant de tanta misèria moral

Anònim ha dit...

Definitivament, des que la Marina Rossell va anar a fer un bolo a l'Orient Mitjà que les coses van de mal en pitjor.

c.e.t.i.n.a. ha dit...

Sí, em sembla que a Mesopotamia n'hi ha alguna cosa antiga de molt valor: el petroli.

La resta són romaços.

Mikel ha dit...

Jo vaig mes lluny i culpo a la religio de tot aixo , la religio transformada en fanatisme per ser mes concrets.

Puji ha dit...

Rituslee, jo cada dia hi crec més.

Zinc, la Marina és un poder maligne ancestral.

Cetina, però al Pròxim Orient no n'hi ni una gota i és on hi ha més hòsties.

Puji ha dit...

Mikel, que te m'has colat. Jo crec que la religió només és un instrument de manipulació de masses per aconseguir altres coses (siguin les que siguin).

c.e.t.i.n.a. ha dit...

Jo és que no hi crec en res sobrenatural. I et puc asegurar que els economistes menys.

Al Pròxim Orient ni han garrotades perque uns iluminats van decidir al 1947 colocar allà una cosa anomenada l'estat d'Israel. I clar, els que hi vivien no ho van entendre i encara no ho entenen.