En anglès, Skip vol dir passar de llarg. També és el nom d'una famosa marca de detergents. Utilitzant, un cop més, la suposada protecció del medi ambient com a excusa per vendre'ns la moto, els senyors d'skip ens diuen que han aconseguit un detergent molt més efectiu i molt més concentrat, que amb molt poca quantitat renta la mateixa roba que els altres. I per posar èmfasi en aquesta minimització comercialitzen el seu producte en un envàs més petit. Aprofitant aquesta reducció de producte ens volen vendre que si compres aquest sabó seràs molt bo amb el medi ambient, perquè com tot és més petit, abocarem menys envasos residuals al medi ambient.
Com diria el benvolgut Palomino: MENTIRA!!!!
El principi físic (i de sentit comú) de la superfície específica ens diu que quan més gran és un envàs, menys quantitat relativa de plàstic es necessita per fer-lo. És a dir, que amb poc més envàs podem contenir molta més quantitat de producte. Així que si les empreses volen protegir el medi ambient, disminuïnt la quantitat de plàstic residual, el que han de fer és augmentar el volum dels seus envasos, no reduir-lo.
Està molt bé que es senyors d'Skip hagin reduït la quantitat necessària de detergent, però si volen utilitzar la protecció ambiental com a reclam publicitari, que primer siguin coherents i facin envasos més grans. Mentre no sigui així, jo, seguiré passant de llarg.
Com diria el benvolgut Palomino: MENTIRA!!!!
El principi físic (i de sentit comú) de la superfície específica ens diu que quan més gran és un envàs, menys quantitat relativa de plàstic es necessita per fer-lo. És a dir, que amb poc més envàs podem contenir molta més quantitat de producte. Així que si les empreses volen protegir el medi ambient, disminuïnt la quantitat de plàstic residual, el que han de fer és augmentar el volum dels seus envasos, no reduir-lo.
Està molt bé que es senyors d'Skip hagin reduït la quantitat necessària de detergent, però si volen utilitzar la protecció ambiental com a reclam publicitari, que primer siguin coherents i facin envasos més grans. Mentre no sigui així, jo, seguiré passant de llarg.
5 comentaris:
Lamentablement l'envàs i el seu disseny continua sent més important per vendre un producte que el propi producte.
Tu compraries Channel 5 en garrafes de 5 litres? O llet en bidons de 6 litres en lloc de ampolles de "llitre"?
Bona aquesta! No havia caigut mai en aquesta paradoxa. Potser el que haurien de fer és mantenir el tamany del pot però posar un tap per las dosis més petit.
Curiosament amb els bonbons passa el contrari que amb els perfums. Quant més embolicats venen pitjors sòn els bonbons
Ahir em comentava una amiga que venen una bola que va plena d'unes boletes, que renten la roba i no s'hi ha de posar ni sabó ni suavitzant. Això si que és ecològic! I econòmic, ja que dura tres anys!!!
Tinc que buscar-ho a internet a veure de que va. Si és veritat no entenc com no ho fem servir tots. Es clar que tots aquets s'arruinarien. Potser per això no ens expliquen aquestes coses.
Si us he de ser sincer, a mi la protecció del medi ambient me la porta bastant fluixa, però també li he de dir que crec que certs cabronassos han trobat el 'zincpiritione' ideal per vendre un valor afegit invisible, i en la majoria de casos inexistent.
Tens raó, Dani, però resulta que el detergent sí que estem acostumats a comprar-lo en garrafes de 5 litres.
Cetina, un dia entraré a analitzar els envasos i embalatges infinits d'alguns productes alimentaris. Estic pensant bàsicament en les galetes.
Anna, la bola de lavar és, com a mínim, sospitosa. Hi ha opinions a favor i en contra, tu mateixa...
Modgi, aquí està el kid de la qüestió, apel·len a la nostra consciència ambiental quan són ells qui estan contribuïnt a carrgar-s'ho tot.
Publica un comentari a l'entrada