http://instagram.com/14_puji YouTube

19 de novembre del 2008

Racuyi la taryeta


Fa dies que volia parlar d'això, i com que aquest matí m'ha passat, aprofito per explicar-ho. Ahir se'm va acabar la T-10, i aquest matí n'he hagut de comprar una. Al vestíbul de l'estació de Poblenou hi ha tres màquines dispensadores de bitllets, sense cap mena de protecció. Toco la pantalla i apareixen totes les opcions de bitllets que es poden comprar. Trio ta T-10. Apareix el preu: 7,20 €. Déu n'hi dó. Com que no porto "sueltu", introdueixo la meva targeta bancària. Introdueixi el PIN, em diu la pantalla. Que introdueixi el PIN? Aquí al mig? Val, val, introdueixo el PIN. Em torna la targeta i la recullo. Llavors, com si algú encara no s'havia adonat que estava comprant la T-10 amb targeta i que acabava de marcar el meu PIN davant els ulls de tothom, la màquina ha parlat amb un volum molt més alt del necessari: "Racuyi la taryeta". Crec que es refereix a la T-10, però després de tot el que acabo d'explicar, fer servir la paraula "targeta", és el súmmum de la imprudència.

Realment és necessari haver d'escriure el PIN? Si és així, no haurien de posar alguna visereta que apantallés quan es marca el número? És que cada cop que he de comprar una T-10 em sento totalment desprotegit. Només falta que la veu de nena pija digui: "Sanyó yadra, ya pot rubà la taryeta".

8 comentaris:

Unknown ha dit...

Doncs per la pasta que val cada maquineta d'aquestes (que és molt, t'ho dic perquè hi treballo) podrien portar visereta i, si m'apures, la senyora de la veu en off podria estar-hi de cos present i tot.

c.e.t.i.n.a. ha dit...

Cap problema nen, paga VISA. Jo ho tinc clarísssim.

Charlie ha dit...

Duptu mol kals yadras as parin a cumprà un biyet amb una taryeta rubada. As colan i puntu.

Ferran Porta ha dit...

Coi, com a mínim podrien fer parlar les maquinetes en català, no?? vui dir an catalá, catalá; no an catanyol !

Rita ha dit...

A mi també em molesta molt que em demanin el PIN al metro. Antigament, amb aquelles màquines grises, altes, no el demanaven.

Suposo que abans la cosa anava via VISA i TMB pagava un % de comissió i potser amb el PIN, encara que sigui més delicat per a l'usuari, se l'estalvien. Bé, és el que jo vaig pensar que podia haver ocasionat el canvi...

Zincpiritione ha dit...

Aspalusnant! Jo, cuntal de no haver de passar per aquests apurus, sempre porto sueltu.

enric ha dit...

Et recomano que expressis aquestes queixes a TMB. Estic segur que les tindran en compte.
Per altra banda jo no faria conya del tipus de català que parla la màquina, ja millorarà amb l’ajut de tots plegats.

Jordi ha dit...

Home, seguretat per si et roben la targeta i l'utilitzen. Això del PIN ho trobo bé, una altra cosa és el que dius, que potser no hauria d'estar a ulls de tothom!